Επιστήμονες Τροποποίησαν με Επιτυχία Ελαττωματικά Γονίδια σε Ανθρώπινα Έμβρυα για Πρώτη Φορά στις ΗΠΑ!

Αύγουστος 4, 2017

Ερευνητές στο Πόρτλαντ του Όρεγκον επεξεργάστηκαν για πρώτη φορά ένα ανθρώπινο έμβρυο στις Η.Π.Α. Το γεγονός αυτό αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη γέννηση των πρώτων γενετικά τροποποιημένων ανθρώπων.

Εδώ να σημειώσουμε ότι η παρεμβατική αφαίρεση γονιδίων και η «αντικατάσταση» τους με φυσιολογικά, προς το παρόν επιτρέπεται μόνο στο στάδιο του προεμφυτευτικού ελέγχου στην  Εξωσωματική Γονιμοποίηση με στόχο τη διάγνωση γονιδιακών νοσημάτων ή παθολογικών χρωμοσωμάτων και αποφυγή εμβρυομεταφοράς παθολογικών εμβρύων.

Μέχρι τώρα, οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε ποια είναι η επεξεργασία των γονιδίων CRISPR. Τουλάχιστον, έχουμε ακούσει για αυτή την επαναστατική τεχνολογία που μας επιτρέπει να αλλάξουμε το DNA – τον πηγαίο κώδικα της ίδιας της ζωής. Μια μέρα, το CRISPR θα μπορούσε να μας επιτρέψει να διαγράψουμε γονίδια για να εξαλείψουμε τις γενετικές ασθένειες, να προσθέσουμε νέα γονίδια για να βελτιώσουμε σημαντικά τις διάφορες βιολογικές λειτουργίες ή ακόμα και να τροποποιήσουμε γενετικά τα ανθρώπινα έμβρυα για να δημιουργήσουμε μια εντελώς νέα τάξη ανθρώπων ή…υπερανθρώπων!

Και αυτό μας φέρνει στο σήμερα. Οι σχετικές εκθέσεις από το MIT μόλις κυκλοφόρησαν και υποστηρίζουν ότι η πρώτη προσπάθεια δημιουργίας γενετικά τροποποιημένων ανθρώπινων εμβρύων στις Ηνωμένες Πολιτείες πραγματοποιήθηκε από μια ομάδα ερευνητών στο Πόρτλαντ του Όρεγκον.

«Εξ όσων γνωρίζω, αυτή θα είναι η πρώτη μελέτη που δημοσιεύεται στις Η.Π.Α.», δήλωσε στο MIT ο Jun Wu, ο οποίος διαδραμάτισε ρόλο στο πρόγραμμα και είναι συνεργάτης του Ινστιτούτου Salk.

Σύμφωνα με το MIT, της έρευνας ηγείται ο Shoukhrat Mitalipov, ο οποίος προέρχεται από το Πανεπιστήμιο Υγείας και Επιστήμης του Όρεγκον. Αν και οι λεπτομέρειες της μελέτης δεν είναι ακόμα γνωστές, οι πηγές επιβεβαιώνουν ότι η έρευνα συνέβαλε στην αλλαγή του DNA των εμβρύων ενός κυττάρου χρησιμοποιώντας τη μέθοδο γονιδιακής επεξεργασίας CRISPR. Επιπλέον, πιστεύεται ότι ο Mitalipov έχει σπάσει ρεκόρ με δύο αξιοσημείωτους τρόπους:

1ον: Έσπασε το ρεκόρ σχετικά με τον αριθμό των εμβρύων που πειραματίστηκαν.

2ον: Είναι ο πρώτος ερευνητής που αποδεικνύει οριστικά ότι είναι δυνατόν να διορθωθούν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα τα ελαττωματικά γονίδια που προκαλούν κληρονομικές ασθένειες.

Αυτό είναι αξιοσημείωτο γιατί, παρά το γεγονός ότι υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια, το CRISPR εξακολουθεί να είναι ένα απίστευτα νέο εργαλείο, που θα μπορούσε να έχει απρόβλεπτες συνέπειες. Όπως αποκαλύφθηκε σε προηγούμενη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Methods, το CRISPR-Cas9 θα μπορούσε να οδηγήσει σε ακούσιες μεταλλάξεις σε ένα γονιδίωμα. Ωστόσο, οι εργασίες εξετάστηκαν αργότερα από ερευνητές σε άλλο ίδρυμα και τα συμπεράσματα τέθηκαν υπό αμφισβήτηση. Παραμένει να δούμε αν η αρχική μελέτη θα διορθωθεί ή θα αποσυρθεί, αλλά αυτή η εξέλιξη υπογραμμίζει τη σημασία της αξιολόγησης από ομοτίμους ερευνητές στην επιστήμη.

Από αυτή την άποψη, το έργο του Mitalipov μας φέρνει πιο κοντά στην πορεία προς την κατανόηση του πώς λειτουργεί το CRISPR στον άνθρωπο και αποκαλύπτει ότι είναι δυνατόν να αποφευχθεί και ο μωσαϊσμός (αλλαγές που δεν υιοθετούνται μόνο από μερικά από τα κύτταρα ενός εμβρύου, αντίθετα σε όλα) και «εκτός στόχου» επιπτώσεις.

Ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς…

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι κανένα από τα έμβρυα δεν αφέθηκε να αναπτυχθεί για περισσότερες από μερικές ημέρες και ότι η ομάδα δεν είχε ποτέ καμία πρόθεση να τα εμφυτεύσει σε μια μήτρα. Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε συνεχιζόμενα ρυθμιστικά-νομικά ζητήματα, σε αντίθεση με τα ζητήματα που αφορούν την ίδια την τεχνολογία.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, όλες οι προσπάθειες να μετατραπούν τα επεξεργασμένα έμβρυα σε ένα μωρό έχουν αποκλειστεί από το Κογκρέσο, το οποίο πρόσθεσε νομική «γλώσσα» στο νομοσχέδιο Υπουργείου Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών που του απαγορεύει να εγκρίνει οποιεσδήποτε τέτοιου είδους κλινικές δοκιμές.

Ωστόσο, η δυναμική του συστήματος CRISPR-Cas9 ως τεχνολογίας επεξεργασίας γονιδίων είναι αδιαμφισβήτητη. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, έχει δει επιτυχία στην ανάπτυξη πιθανών θεραπειών για τον καρκίνο, στην αποκατάσταση της ασθένειας των ζώων και υπόσχεται ακόμη και την πλήρη αντικατάσταση των αντιβιοτικών.

Αυτό το νέο ερευνητικό έργο προσθέτει στην υπόσχεση του CRISPR και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη γέννηση των πρώτων γενετικά τροποποιημένων ανθρώπων.

Οι μελέτες αυτού του είδους θα βοηθήσουν στην αποφυγή γνωστών παθολογικών γονιδιακών νοσημάτων μέσω αφαίρεσης και αντικατάστασης. Είναι πολύ φυσικό όμως να εγείρονται ηθικά ζητήματα και φόβοι ότι θα γίνει κακή χρήση αυτής της δυνατότητας και έτσι -προς το παρόν- δεν έχει δοθεί η άδεια για προσπάθεια εμφύτευσης και γέννησης γενετικά τροποποιημένου εμβρύου.

Πηγή: futurism.com