10 Kορυφαίες Yπερτροφές Που Βοηθούν Στη Σύλληψη

Δεκέμβριος 5, 2017

Εάν έχετε αποφασίσει ότι ήρθε η ώρα να δημιουργήσετε οικογένεια, σιγουρευτείτε ότι θα εμπλουτίσετε την δίαιτά σας με τις ακόλουθες υπερτροφές, οι οποίες θα σας βοηθήσουν στη σύλληψη.

Τα καλά νέα για όλες όσες προσπαθείτε να μείνετε έγκυες, είναι ότι μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε θρεπτικές ουσίες, βιταμίνες και ανόργανα συστατικά, συνδέεται με τη γονιμότητα.

Σας παραθέτουμε εδώ μια λίστα με τις 10 κορυφαίες υπερτροφές που θα αυξήσουν τις πιθανότητες σας για σύλληψη.

• Μπανάνες: Η βιταμίνη B6 που περιέχεται στις μπανάνες, μπορεί να αυξήσει τη γονιμότητα διότι συνδέεται με τον ορμονικό κύκλο των γυναικών. Η έλλειψη της βιταμίνης B6 μπορεί να οδηγήσει σε ασταθή κύκλο, αλλά και κακή ποιότητα ωαρίων και σπέρματος.
• Σπαράγγια: Το φολικό οξύ που περιέχεται στα σπαράγγια βοηθάει στη μείωση των πιθανοτήτων διαταραχής της ωορρηξίας. Αυτός είναι ο λόγος που σε πολλές γυναίκες που προσπαθούν να συλλάβουν, συνίσταται να λάβουν συμπληρώματα διατροφής με φολικό οξύ.
• Οστρακοειδή: Η βιταμίνη B12 που περιέχεται σε μεγάλες ποσότητες στα οστρακοειδή, μπορεί να βελτιώσει το πάχος του ενδομητρίου μειώνοντας τις πιθανότητες αποβολής.
• Αυγά: Τα αυγά είναι πλούσια σε θρεπτικές ουσίες, μεταξύ των οποίων και η βιταμίνη D. Μια μελέτη από ερευνητές του Yale έδειξε ότι μεταξύ 67 γυναικών που είχαν πρόβλημα υπογονιμότητας, το 93% είχε ανεπαρκή επίπεδα βιταμίνης D.
• Αμύγδαλα: Η βιταμίνη E που περιέχεται στα αμύγδαλα βελτιώνει την ποιότητα του σπέρματος, και θεωρείται πως η έλλειψή της συνδέεται με προβλήματα υπογονιμότητας. Επίσης, οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες των αμυγδάλων προστατεύουν το DNA του σπέρματος και των ωαρίων.
• Εσπεριδοειδή: Τα εσπεριδοειδή είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνη D, η οποία εκτός από τον συσχετισμό της με την γυναικεία γονιμότητα, έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να βελτιώσει την ποσότητα και την κινητικότητα του σπέρματος.
• Τόφου (προϊόν από γάλα σόγιας): Το τόφου είναι μια εξαιρετική πηγή σιδήρου, το οποίο σε ανεπαρκή επίπεδα μπορεί να περιορίσει την ωορρηξία και να μειώσει την ποιότητα των ωαρίων, οδηγώντας σε 60% λιγότερες πιθανότητες να επιτευχθεί εγκυμοσύνη σε σύγκριση με γυναίκες με φυσιολογικά επίπεδα σιδήρου.
• Σολωμός: Ο σολωμός περιέχει σελήνιο, ένα ανόργανο συστατικό που έχει σχέση με την παραγωγή αντιοξειδωτικών, το οποίο έχει αποδειχτεί ότι παίζει προστατευτικό ρόλο για τα ωάρια και το σπέρμα. Είναι επίσης απαραίτητο για την δημιουργία σπέρματος.
• Αρακάς: Τα υψηλά επίπεδα ψευδάργυρου, που περιέχονται σε μεγάλες ποσότητες στον αρακά, έχει βρεθεί ότι βελτιώνουν την ποιότητα και την λειτουργία του σπέρματος. Στις γυναίκες, η έλλειψη ψευδάργυρου μπορεί να οδηγήσει σε δυσανάλογα επίπεδα οιστρογόνων και προγεστερόνης.
• Σκουμπρί: Περιέχει τα απαραίτητα λιπαρά οξέα, όπως το DHA, που συμβάλλουν σε ένα υγειές γυναικείο αναπαραγωγικό σύστημα. Το DHA συνδέεται επίσης με τη βελτίωση της ποιότητας του σπέρματος.
Αλέξανδρος Δ. Τζεφεράκος
Μαιευτήρας – Γυναικολόγος
Επιστημονικός Διευθυντής στην
«ΜΟΝΑΔΑ ΕΞΩΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΓΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΡΕΑ»
Μαιευτήριο «ΡΕΑ»